Flak Naturbarnehage

Vi er en privat barnehage, med 2 avdelinger, som ligger i naturskjønne omgivelser, med fjell, skog, sjø og fjære like utenfor døra. Åpningstid: 06.30-16.30.

Våre verdier

Vi ønsker å gi barna gode NATUROPPLEVELSER i våre naturrike omgivelser med fokus på lek, mestring og læring. Naturen gir barna et mangfold av materiale som setter fantasien i sving, som hjelper barna til å utforske med alle sine sanser, og derfor vil mye av vårt pedagogiske arbeid foregå utendørs. Vi vil derfor også legge opp til en hverdag preget av NYSGJERRIGHET, der barn og voksne skal undre seg, utforske, oppdage og lære sammen. Barna trenger noen å lære av, enten det er av en voksen eller et barn. Det er kjekt å ha en kompis som kan hjelpe, vise og forklare deg. Å få være en slik kompis vil styrke barnas selvfølelse, og gi opplevelse av at ulikheter og mangfold er positivt. DELTAKELSE og MEDVIRKNING står sentralt i vårt arbeid. Ut fra dette vil vi vise KREATIVITET ved å være skapende, være opptatt av prosessen, være spontane og ta oss god tid. Vi vil være en OMSORGSFULL barnehage som viser godhet, raushet, respekt, tillit, trygghet og som har øyet for det enkelte barn, men også ser barna som en del av et fellesskap. Vi ønsker å være KVALITETSBEVISST gjennom god planlegging, evaluering, utvikling og dokumentasjon. Samt gjennom et stabilt arbeidsmiljø, struktur og orden, og gjennom et tett og godt SAMARBEID med foreldrene og andre samarbeidspartnere.